Alla inlägg under januari 2009

Av Alexandra - 14 januari 2009 16:48

Jag gick och la mig ganska sent igår, även om jag hade planerat att gå och lägga mig tidigt, så idag har jag varit jättetrött hela dagen. Dessutom började vi 8.15 idag, så jag tog kvart över sju bussen till skolan. Vi hade en föreläsning om matematik för åldrarna 0-10 år. Den var intressant, men jag var så trött så det var svårt att hänga med hela föreläsningen. Vi fick även en ny V-didaktiker idag, eftersom våran förra valde att gå tillbaka till sitt gamla jobb. Den nya v-didaktikern var helt okej, men jag gillade den förra mycket bättre. Men det blir nog bra det här ändå. Jag är ledig imorgon, det ska bli så skönt. Men nu måste jag dra mig, ska iväg och träna 4-6 åringar i gymnastik.

Ha en bra kväll!

Av Alexandra - 13 januari 2009 21:48

Det har inte blivit mycket bloggande nu det sista. Jag har haft mycket för mig. Men idag blir det inte speciellt mycket bloggande heller. Jag börjar skolan 8.15 imorgon, så ska snart gå och lägga mig. Tänkte lägga upp bilder på vad jag shoppat de senaste dagarna, men det kommer upp imorgon istället. Min dator pajade igår och jag fick panik, är verkligen beroende av den. Jag har varit inne med dn två gånger på Siba, men utan att ha lämnat in den på service. Den började fungera igen, så nu måste jag bara få ta på en windows vista skiva, så jag kan formatera om den. Någon som har något tips på vart man kan hitta det? Jaja, det blev en kortbloggning idag, återkommer med mer imorgon. Nu ska jag göra mig i ordning och läsa den nya Cosmopolitan som damp ner i brevlådan idag!

Sov gott!

Av Alexandra - 12 januari 2009 20:52

Ne, nu ska jag bli bättre på att uppdatera bloggen och skriva lite intressantare saker. Min blogg måste vara världshistoriens tråkigaste! Jaja, nu vet ni det iallafall!

Ha det bra och hoppas ni gillar bloggen bättre i fortsättningen!

Av Alexandra - 8 januari 2009 18:49

I morse försov jag mig till jobbet och kom en timma för sent, fast som tur är är det ingen som bryr sig där jag jobbar :) Tiden gick ganska snabbt när jag jobbade idag, fastän jag var trött. Somnade ganska sent i natt. Sen jag kom hem från jobbet har jag inte gjort specciellt mycket, mest suttit och samlat ihop grejer till filmen jag ska göra i skolarbete om min syster och min katt. Den kommer att bli jättetöntig, men det gör inget, den ska ju rikta sig till barn. Den ska handla om min syster och katten som är jättebra kompisar och så försvinner katten och min syster blir jätteledsen och sen vet jag inte vad som kommer att hända, men till slut så kommer katten fram iallafall och dom blir så glada. Ska åka hem till J snart, han är inte hemma så jag blir helt själv. Känns bättre så när jag ska ha prata in med berättarröst och jobba med filmen att ha lugn och ro och ingen som stör. N ska jag packa ihop mina grejer och ta nästa buss till J. Är verkligen jättetrött och ska jobba imorn igen. Vill sova! Det får bli sova på lördag.

Ha det bra!

Av Alexandra - 8 januari 2009 01:01

Jag kan verkligen inte sova. Är inte ens trött nu, fastän jag varit jättetrött på dagen och inte sovit så jättemycket i natt. Jag kommer vara trött imorn, men då är det ju bara som vanligt. Jag kollade kort till filmen förut, så hittade jag några bra kort och så förde jag över dom korten till en annan mapp. Men nu hittar jag inte det bästa kortet, det är helt borta och jag hade heller inte döpt det till något, så jag kan ju inte söka efter det. Det är så störande. Då måste jag få till ett sånt kort imorn och min syster har vattenkoppor, så jag vet inte hur populärt det kommer att vara från hennes sida. Alltid ska det vara något, måste ju bli klar med fimen imorgon, för jag hinner inte på fredag, då jag inte kommer hem förrän sent.

Jag får väl försöka sova igen nu då.

God natt!

Av Alexandra - 7 januari 2009 23:35

God natt och sov så gott!

Av Alexandra - 7 januari 2009 23:14

Jag puggade förut, tråkigt. Jag missade ju seminariet förut, så var tvungen att skicka allt jag skrivit om varje persons arbete till alla + till läraren, det tog ett tag. Men nu är det gjort, så jag behöver inte göra om seminariet någon annan gång. Annars har det varit mest lungt ikväll. Jag ska jobba imorgon och jag har lagat en jättegod pastasallad. Jag hade i tortellini, tomat, fetaost, majs och svart oliver. Mums! Nu ska jag kolla lite på mitt andra skolarbete. jag ska göra en film av stillbilder, musik och med berättarröst och den ska vara inlämnad på fredag. Jag är lite seg, har valt de andra arbetena före detta. Måste börja kolla vad jag ska ha för bilder nu. Jag har tänkt göra en film med min lillasyster och katt. Men jag måste egentligen snart försöka sova också, ska upp tidigt imorgon. Börjar jobba kl. 8.

Ha det bra!

Av Alexandra - 7 januari 2009 18:47

Det löste sig förut, morfar kom och hämtade mig och jag körde J till uppkörningen. Men morfar var ju inte snabb precis, så jag fick köra in J med racerfart till vägverket, haha. Vi kom några minuter för sent, men det gjorde ingenting. J klarade inte körkortet ändå, det var tråkigt. Jag trodde verkligen att det skulle gå den här gången. Jag var inne på Willys och letade glögg en stund, men den var slut, jag köpte Pez istället och satte mig i bilen och tuggade på Pezen och var mest nervös. Men det gick inte vägen. Det var femte uppkörningen han missade. Menmen, han har extrem otur. Han får väl köra runt på bilen nedanför så länge, Haha! Jag tränar barn 4-6 år i gymnastik och det har varit uppehåll på jullovet. Förra terminen skrev vi en lapp till barnens föräldrar och berättade att gymnastiken börjar igen samma vecka som skolan börjar (Vi visste inte då när skolan började igen, men nu vet vi att skolan börjar imorgon) Jag och Lina satt och väntade i gymnastikhallen och det kom inte ett enda barn, så vi fick åka hem igen. Jag tycker att det är väldigt konstigt, annars har vi femton barn ungefär som vi tränar.

Ha det bra!

Ovido - Quiz & Flashcards