Alla inlägg den 27 januari 2009

Av Alexandra - 27 januari 2009 21:24

Idag har jag varit på vfun, läst högt inför klassen och intervjuat två barn. Det gick faktiskt oväntat bra med tanke på att klassen är ganska stökig. Imorgon fortsätter jag med mina skoluppgifter. Ska försöka klämma in resten av de tre uppgifterna imorn. Det blir även högläsning imorn och så hade jag tänkt ta med kameran och försöka ta kort på lite kreativa miljöer. Jag har också tänkt göra en kort matteintervju med några barn och observera några barns samspel. Lika bra att försöka få uppgifterna klara. På fredag är det skridskoåkning hela förmiddagen och på eftermiddagen har barnen disco för att fira att de gått i skolan i 100 dagar, så den dagen blir det ingen vanlig undervisning. Nog om det. Jag ska sätta mig och plugga nu tänkte jag, till kl. 10. Då hade jag tänkt lägga mig och läsa Gömda och försöka sova.

Sov så gott!

Av Alexandra - 27 januari 2009 07:30

Jag hatar morgonar. Alltid jättetrött, alltid så jobbigt att gå upp, sover alltid för länge och stressar iväg.Jag måste vara världens morgontröttaste, Det har nog aldrig hänt att jag varit pigg eller haft lust att gå upp tidigt på morgonen. Jag gick upp vid kvart i sju, skulle egentligen ta kvart över sju bussen, men blev lite stressigt så den hann jag inte med. Ska ta kvart i åtta bussen egentligen. Då är jag på vfun tio över åtta, barnen börjar tjugo över åtta. Egentligen ska jag vara där åtta, men det kan väl inte göra så mycket att jag kommer tio över åtta. Annars idag ska jag och J åka och storhandla mat till han på Willys. Han får lön idag och han har verkligen ingen mat hemma, haha. Just det, jag ska ju till tandläkaren 13.50 idag också, gaah. Jag ska laga en gammal lagning. Har verkligen ingen lust med det. Jag ska också till skolan och fixa en bok, försöka komma ut och springa och så måste jag plugga. Hoppas jag hinner med allt.

Ha en bra tisdag!

Ovido - Quiz & Flashcards