Alla inlägg under februari 2009

Av Alexandra - 19 februari 2009 21:39

Idag har jag varit ledig, det har varit skönt. har bara varit hemma hela dagen och grejat med lite olika saker. J kom hit igår och sov över till idag. Igår kollade vi efterlyst och sen sov vi, jag var jättetrött. Sen har vi båda bestämt oss för att vänja oss vid att alttid gå upp tidigt, så idag gick vi uu ått även om båda var lediga. Visst är vi duktiga, haha. När vi gått upp åt vi en rejäl frukost med gröt och mackor. Sedan badade vi länge i badkaret. Det var skönt, fast båda blev så trötta och höll på att somna i badkaret. Sen kollade vi på Fucking Åmål, den är ju så bra. Sen lagade vi ris, kyckling och hollandeisås, mm gott :) Sen idag har jag fixat med traderagrejer, pluggat, lagat mat till imorn, bakat. Jag har också rensat min garderob på kläder jag tänkt sälja, blev hur mycket som helst, 35 klädesplagg räknade jag till. Jag tror nog att det var halva min garderob. Nu vill min syster att jag läser för henne.

God natt!

Av Alexandra - 18 februari 2009 10:30

Idag gick jag upp vid sju för att åka till skolan, men hade så ont i magen så jag knappt kunde stå upp. Så jag sket i första lektionen, ska till skolan igen 13.15 och då har vi seminarium. Blev nyss klar med min frågeställning till seminariet. Jag hade tänkt promenera till skolan sen förresten. Det är skitlångt, men jag känner för det. Jag vet inte hur långt det är, men minst en mil iallafall. Det tar ca en kvart med bil, hur långt kan det vara då ung? Hoppas det går bra, det går ju ingen buss på vägen som jag kan hoppa på heller, så kan inte ge upp. Får kämpa in i mål, haha! Ikväll blir det till att va med J och mysa och imorn är jag ledig, skönt. Nu ska jag äta min lunchlåda, är skithungrig :)

Ha en bra onsdag!

Av Alexandra - 16 februari 2009 13:47

Hejhej!

Jag kunde inte sova i natt. Somnade vid halv femtiden, jag satt uppe och kollade på andra avenyn halva natten för jag kunde verkligen inte bli trött, men aa är ju så bra. Jag vaknade vid halv tolv och det var inte bra. Ska till skolan imorn och kommer sova väldigt lite i natt kan jag lova. Idag blir det mycket plugg. Jag är också ganska pank, men har lyckats få ihop 300 iallafall för att fylla på mitt busskort, men måste ta mig dom sju-åtta kilometerna in för att köpa det också och har inte råd att betala 25 spänn för det. Men jag åker nog med mamma sen, hon ska in och jobba vid fyra och om jag går av vid hennes jobb behöver jag bara gå en kvart för att köpa kortet. Så störande att man inte kan fylla på kortet på bussen längre och att det inte går att fylla på i hålan där jag bor, utan man måste åka till grannstaden och det tar minst 1.10 minuter för mig att gå till järnvägsstation. Jaja, nog om mitt klageri. Ska plugga en stund nu.

Ha det bra!

Av Alexandra - 15 februari 2009 23:13

Idag känner jag mig ändå lite duktigt, även om jag har sovit middag i flera timmar. Men min dag började där vid fem kan man säga, innan det gjorde jag inget vettigt alls. Kl fem gick jag hem, det tog en timme, men det var skönt att gå. Sedan har jag pluggat hela kvällen. Jag har läst 30 minuter var i fem olika böcker + att jag har haft lite pauser emellan då jag har plockat lite på rummet och så. Det var väl de jag har gjort idag. Jag sov så länge förut, så jag kommer nog inte somna på jättelänge, men jag är ledig imorgon som tur är. Jag ska försöka gå upp tidigt imorgon ändå. Ska plugga extremt mycket imorn har jag tänkt (även om jag inte tror attd et komemr att bli så). Förresten det har jag inte berättat, jag sökte jobb på mcdonalds i tisdags och i fredags ringde dom och frågade om jag ville komma på jobbintervju. Så nästa lördag ska jag dit på intervju, jag hoppas jag får det. Jag måste ha ett till extrajobb och jag kan ta nästan vad som helst just nu. Men mcdonalds är väl säkert inte så farligt att jobba på, eller? Jaja, i veckan har jag massor av plugg att se fram emot, skola och ja, den här veckan blir inget annorlunda än de andra förutom att jag ska jobba i helgen på det lagret jag extrajobbar på. (Jag jobbar nästan aldrig där, det är bara jobb dagtid och sällan helger, därför behöver jag något jobb där jag kan jobba både kvällar och helger) Nu ska jag fortsätta läsa, blir en bok till, sen blir det andra avenyn en stund, har inte sett det nya programmet än som kom i tisdags.

Av Alexandra - 15 februari 2009 18:57

Hej!

Nu har jag inte skrivit i bloggen på en vecka, jag har inte haft lust och inte orkat. I veckan har jag vart i skolan, pluggat, haft barngympa, vart med J. Det vanliga alltså. I fredags passade jag syrran på kvällen och två kompisar kom hit och vi kollade på film när Keyla somnat. True Lies som gick på tv, den var faktiskt bra. Igår på alla hjärtans dag hade jag först barngympa, sedan fick jag reda på att någon hade snott min systers (som är 14 år) pengar. Jag och J åkte hem till han som vi misstänker har snott dom och snackade lite med han, men det hjälpte ju inte såklart. (vem erkänner nåt sånt egentligen) Jag fick låna ut 1000 kr till henne (det var 1300 kr hon blev av med) för att hon skulle åka till fjällen på kvällen och vara borta i en vecka. Hon var tvungen att ha pengar till skiduthyrning, liftkort och pengar på mobilen. Efter det åkte jag och J till Coop och handlade mat till kvällen. Vi hade tänkt åka och bowla, men det var stängt konstigt nog när vi kom dit vid sjutiden, även om det stog på dörren att det skulle vara öppet till 22 på lördagar. Vi åkte hem istället och lagade mat. Det blev Hasselbackspotatis, bearneisås och fläskfile, gott var det. Jag gjorde en hemmagjord bearneisås som jag hittat recept på på matklubben.se men den smakade skit, jag måste ha gjort nåt fel, som tur var hade J påsbearneisås hemma. Till efterrätt åt vi pannacotta med dumlefluff. Hur gott som helst. Sen kollade vi på Bruce den allsmäktiga på tv. Förresten fick jag presenter av J, en t-shirt och en vit kofta. Lägger upp bilder på de senare.

Ha det bra!

Av Alexandra - 8 februari 2009 22:13

Idag har jag suttit och skrivit cv och jag blev faktiskt nöjd, fast jag vet inte om arbetsgivarna blir det, haha. Det är första gången jag skriver ett cv, så det är svårt att veta vad dom vill ha. Jag har iallafall imorn tänkt åka till skolan, skriva ut rätt många exemplar av mitt cv och sen bara gå till några affärer i grannstan och lämna det i affärerna och till affärerna på köpcentret. Där finns det massa affärer. Sedan har jag även tänkt lämna det där jag bor i mataffärerna. Jag hoppas någon nappar. Jag vill ha ett annat sommarjobb än där jag jobbat de senaste två somrarna. Jag har tänkt söka jobb på mcdonalds också och även inom vården. Nu har jag ju körkort också. Förra året sökte jag jobb inom vården och dom ringde och frågade om jag vill ha ett jobb. Jag sa ja såklart, men så frågade de om jag hade körkort, nee, det hade jag ju inte då. Okej, då var de inget. Ni hör kanske att jag är desperat och det är jag väl lite grann, men jag vill helst jobba i en affär och då blir jag glad om jag får sitta på konsum. Nu ska jag göra något annat, haha.

Sov så gott.

Av Alexandra - 8 februari 2009 10:39

 Jag ska se hur mycket jag gjorde och inte gjorde den här veckan efter min att göra lista som jag gjorde i måndags.

Att göra den här veckan:

  • Tisdag: Skola 9.15 till 16.00 Sedan ska jag åka med morfar till Ua för att hämta den andra bilen och så ska jag göra hem den ena bilen. Sedan ut och springa en sväng. Hade tänkt kolla en present till min syster som fyller tre på torsdag också. Måste även fixa en powerpointpresentation kring några bilder från vfun. Sedan ska jag även läsa klart en bok och skriva upp matteövningar ur boken som jag ska använda på onsdag. Jag måste också skriva ett cv, eftersom jag behöver ett till extrajobb, men jag tycker att det är svårt att skriva ett cv, någon som har något förslag?
  • Tisdag. Jag gjorde: Skola 9.15 - 14. Åkte inte med morfar till Ua. Jag var ute och sprang. Jag kollade inte på present till min syster. Jag fixade powerpointpresentationen. Jag läste inte klart boken, men nästan. Jag skrev inte ett cv.
  • Onsdag: Skola 9.15 och så länge vi orkar, vi ska ha studiegrupparbete, antagligen till 3 eller 4, eftersom vi har väldigt mycket att göra. Sedan har jag barngympa halv sex till halv sju. Jag måste även läsa några kapitel i en bok. Jag ska också ut och springa en sväng.
  • Onsdag: Jag gjorde: Skola 9.15-14.30 Sedan hade jag barngympa. Jag var inte ute och sprang och jag läste bara några sidor i en bok.
  • Torsdag: Idag är jag ledig, men har väldigt mycket att göra, så det blir inte att ta det lung ändå. Jag ska ut och springa, när jag är ledig så passar jag på att springa när det är ljust ute, för då kan jag springa i skogen. Jag behöver städa mitt rum idag. Jag har även planerat in att jag ska läsa några kapitel i tre böcker, får se hur långt jag kommer. Klockan fem sen är det kalas för min syster som fyller tre år :) Jag har även tänkt försöka skicka cv idag till olika ställen och kolla upp ställena först såklart.
  • Torsdag: Jag gjorde: Jag sprang inte, jag städade inte mitt rum, jag läste klart boken jag skulle läst klart i tisdags och började lite smått på en annan bok. Jag var på kalas för min syster och jag skickade inget cv eftersom jag inte skrivit nåt.
  • Fredag: Idag är jag också ledig. Idag blir dagen lite lugnare. Ska ut och springa och läsa några kapitel i två böcker. På kvällen vet jag inte vad jag ska göra än.
  • Fredag: Jag gjorde: Jag sprang inte, Jag läste bara ett kapitel i en bok och några sidor i en annan bok. Jag var med J på kvällen och kollade film. jag tvättade också idag.
  • Lördag: Idag blir det springa och barngympa. Idag tar jag en ledig dag från plugget. På kvällen blir det sexparty och sen krogen, får se om jag ska med ut på krogen.
  • Jag sprang inte idag, men jag var på barngympan. Det blev ju inget sexparty och krogen. Det blev ju istället fika, va med J, tvättabilen och mcdonalds.
  • Söndag: Springa och städa rummet. Ska även försöka tvätta lite kläder idag. Om det blev krogen igår antar jag att jag inte orkar göra så mycket, så isåfall blir det en pluggfri dag idag också. Om det inte blir krogen ska jag plugga idag också.
  • Dagen har precis börjat, så får försöka ta mig tid till allt, om inte J vaknar snart drar jag hem.
Av Alexandra - 8 februari 2009 10:23

Igår blev inte riktigt som det var tänkt. Det blev inget sexparty, för vi var tydligen för lite folk och det blev heller ingen utgång till krogen. Jag åkte till mina kompisar som skulle ha sexparty egentligen och fikade en stund, dom hade fixat tårta :) Sedan kom J och hämtade mig och vi åkte hem till mig och passade min lillasyster. Sen ringde morfar kl 9 på kvällen och frågade om vi ville följa med och tvätta bilen. (Det är halva priset efter kl 9, haha) Vi hade ändå inget för oss, så det gjorde vi. Jag körde mormors bil och J körde morfars bil. (På hemvägen bytte vi, för morfar tyckte att jag skulle testa att köra en riktig bli, haha) Det var första gången jag tvättade en bil i en biltvätt, så det var lite kul. Efter biltvätten åkte vi hem till morfar och morfar och J satt och tjötade och drack öl och jag och mormor kollade på en dokumentär om två tjejer som hade fått en gratis resa till peru och pengar om dom kunde ta med sig lite knark hem till USA. De tyckte att de lät kul då och inte så farligt. När de väl var i Peru var de instängda eller bevakade hela tiden, så den semestern blev inte så lyckad. Sen när de skulle ta flyget hem packade dom killarna som betalat resan och allt ner knarket i tjejernas resväskor, men tjejerna fick inte se hur mycket det var. Väl på flygplatsen blir de kollade av narkotikapolisen och polisen hittar sammanlagt nästan 9 kg kokain i deras väskor. Tjejerna hamnar i fängelse i peru i tre år, kvinnofängelse med ca 30 kvinnor i varje rum och med ett skynke för att få lite privatliv. Det var hemskt att se på. Efter jag kollat på den dokumentären med mormor åkte jag och J till Mcdonalds, för att vi var så hungriga. Sen åkte vi hem och sov.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards