Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Alexandra - 5 februari 2009 19:28

Jag och J bråkade förut, eller det var jag som bråkade med han och han sa typ inget. Jag blir sur på han jätteofta och jag kan inte hjälpa det, jag känner mig så hemsk, men jag vet inte varför jag blir det. Förut så var det ingen stor grej vi bråkade om, men jag gjorde det till det. Jag var nog mest stressad. Jag har ju massor att plugga och var tvungen att åka hem för att hinna plugga och så. Men så här var det. Jag och J var ute och åkte bil, jag körde hem honom och båda var jättehungriga, han frågade om jag kunde laga mat åt honom och mig och det gick jag med på. Han diskade samtidigt som jag lagade mat och sen sa han att jag skulle diska efter vi ätit den disken som hade blivit då, typ två tallrikar, sa han. Men efter vi ätit så ville jag bara skynda mig hem, så jag skulle diska, men då var det asäckligt i diskhon så då var jag tvungen att rengöra den och det tog en några minuter för smutsen satt typ fast. Sen var det ännu mer disk sen innan maten som var kvar, som han inte hade orkat diska och det var jättesmutsigt på bänken och spisplattan och det skulle ta mig minst en halvtimma att diska och göra rent allt och jag kände att jag inte orkade och hann, så jag blev sur istället och sa att jag skulle dra hem. Men J hade min tröja på sig och jag fick den inte. (hans kompis var där, så han tyckte att det var kul att ha min tröja på mig, så han kunde leka bög eller nåt liknande) Sen fick jag tröjan och jag skulle dra hem för jag var sur. Men då sa han, men du måste hjälpa till o diska här om du ska äta här, du diskar aldrig, blablabla. (Det gör jag faktiskt ibland) och precis när jag var vid dörren så sa han "Då gör vi slut imorn då" jag bara, "gör det då" och stack. Jag fattar inte, okej, jag betedde mig kanske inte jättemoget, men han gör inget på dagarna, han bara sover, han jobbar inte ens och han orkar inte diska. Jag gör massa saker hela tiden och hinner inte ens göra allt jag borde göra och jag måste plugga. Kan inte han då städa det som var i köket, det är ju hans lägenhet. Jag lagar alltid mat hemma hos han till båda, han hjälper inte ens till med maten, bara om jag tjatar på han. Att sen säga att han ska göra slut imorn bara för att jag inte vill diska och göra rent i hans kök, jättemoget. Varför inte göra slut direkt istället. Vem är det som har fel tycker du? Jag undrar om det inte är lika bra att vi inte är tillsammans, det är mycket som jag stör mig på hos han och jag blir ofta sur på han, men jag älskar han också. Jobbigt, jaja. Nu är det ju slut imorn, haha, och jag tänker nog inte ta tillbaka han på ett tag, om han vill det, isåfall får han skylla sig själv. Jag får se hur jag gör.

Av Alexandra - 5 februari 2009 19:22

Jag tycker Tradera är hur bra som helst. Man kan sälja vad man vill och har man tur så får man något för dem och man kan köpa saker och det finns verkligen hur mycket som helst. Jag brukar sälja saker på tradera, har även köpta saker där. Just nu säljer jag några klädesplagg. Ni kan gå in och kolla om ni hittar något. Ett par blåa jeansleggings från Gina tricot som ligger ute för bara 16 kr: http://www.tradera.com/Jeansleggings-auktion_83953884 

Ett par svarta jeansleggings från Cubus som också bara ligger ute för 16 kr: http://www.tradera.com/Jeansleggings-auktion_83954158

En tunika från gina tricot för bara 1 kr än så länge: http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=84040943

En kofta från Lindex som ligger ute för bara 1 kr: http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=84041215


Av Alexandra - 5 februari 2009 19:15

Igår var jag på köpcentret en snabbis för att jag skulle köpa en present till min syster som fyller 3 år idag. Jag köpte en väska till hennes baby born docka med en potta och lite andra grejer. Sedan hade jag en stund på mig innan bussen gick och den spenderade jag på Gina tricot och det är klart jag hittar massa grejer jag vill köpa. Jag kom iallafall hem med ett par ljusblåa jeansleggings, skitsnygga och ett par svarta jeanslegging, också dom snygga. Båda kostade 200 kr st. Jag köpte även ett vitt brottarlinne för 100 kr. Även fast jag egentligen inte hade råd kände jag att jag var tvungen att köpa dem och jag ångrar mig inte. Gillar leggingsen jättemycket och jag vill köpa två par till, ett par stentvättade och ett par mörkblåa. Men det får bli nästa månad om dom finns kvar. :)

Av Alexandra - 5 februari 2009 13:44

Hejhej! Idag är en bra dag, jag känner mig utvilad och glad idag. Jag har sovit runt tio timmar i natt, somnade runt tolv och vaknade tio. Jag brukar aldrig vakna och känna mig pigg, oavsett hur länge jag sovit. Jag tror att alla har en viss timtid som dom behöver sova på natten och min kanske är tio timmar då. (fast tio timmar är inte så lätt att sova när man ska upp kl. 7, då måste jag somna kl. 9 och det kan jag verkligen inte göra.) J säger att han tror att alla har sin timtid på åtta timmar som man måste sova per natt. Jag tror att alla har olika. Vad tror ni?

Idag har jag bara pluggat och myst lite med J. Har läst klart "Det matematiska barnet" och börjat på en bok som heter "Att förstå barns tankar".

Idag blir det kalas för min syster som fyller tre, jag har köpt en liten väska med en potta, nappar, nappflaska och en mugg till hennes baby born docka, och så har jag köpt jättestora ballonger. Ska blåsa upp dom sen innan kalaset, så får vi se hur stora dom är, haha.

Annars idag ska jag plugga. (Har sjukt mycket att plugga, både i den kursen jag läser nu och komplettering i den förra kursen) Känns som att tiden inte räcker till, varför kan man inte bara få stanna tiden några timmar ibland och plugga, så att man hinner och slipper stressa hela tiden och känna panik för att man inte hinner plugga. Jag hinner ju inte ens träffa någon kompis, knappt ens J. Jag ska också försöka städa idag och måste ut och springa, missade det igår. Jag känner att jag har gått upp i vikt på rätt kort tid och att vissa kläder börjar bli lite små, så vill behålla min vikt som den var förut, när allt passade.

Nu måste jag plugga en stund till och sen åka hem till kalaset. Ha det bra!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards