Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Alexandra - 25 januari 2009 22:39

Nu ska jag snart försöka sova. Har kollat på ett gammalt avsnitt av andra avenyn och målat naglarna med mina nya nagellack. Det blev faktiskt bra, men färgen var inte riktigt som jag tänkt mig. Den var lite mer aprikosrosa på naglarna än vad den såg ut i flaskan. Jag hade velat att den var mer aprikosorange, lite starkare färg alltså. Men ett sånt nagellack får jag väl köpa nästa gång. Jag ska upp tidigt imorn, börjar min VFU kl 8.00 så får ta och borsta bissarna nu och hoppa i säng och läsa Gömda en stund innan jag somnar.

Sov så gott!

Av Alexandra - 25 januari 2009 18:32

Jag är medlem på en sida som heter gratismakeup.se. Där samlar man ihop poäng för att få presentkort på smink. Man kan samla ihop poäng genom att värva vänner, besöka hemsidor eller göra olika erbjudanden. Jag har varit medlem på sidan länge och det är inte alls svårt att samla ihop poäng. T.ex kan man få poäng bara genom att logga in och genom att svara på dagens fråga varje dag. För dina ihopsamlade poäng kan du få presentkort på Kicks, Åhlens, Hm eller Nelly.

Du kan bli medlem på den här länken:

http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=81531


Av Alexandra - 25 januari 2009 18:26

Ikväll hade jag tänkt gå ut och springa en sväng, sen bara ta det lungt. Jag har vfu (praktik) imorgon och resten av veckan, så hade tänkt kolla igenom så jag har koll på alla uppgifter jag ska genomföra. Jag håller på att ladda ner gamla andra avenyn avsnitt från säsong ett, har inte sett alla än, så hade tänkt kolla en stund på det och måla naglarna med mitt nya nagellack samtidigt.

Ha en bra söndagskväll!


Av Alexandra - 25 januari 2009 17:32

Idag blev det chinos från Aztrid och tröja från Gina tricot :)

Av Alexandra - 25 januari 2009 17:23

Jag köpte två nagellack på Lindex när jag var i gbg. Ett genomskinligt topplack och ett aprikost från depend, jättesöt färg.

Av Alexandra - 25 januari 2009 17:18

Här kommer mina fynd jag gjorde på Gina tricot på femmanhuset igår. Alla tre grejerna kostade 50 kr st. Jag blev riktigt nöjd!

Av Alexandra - 25 januari 2009 17:03

Igår var jag och J som sagt i Göteborg. Vi kom hem idag. Det var en jättebra dag. Först gick vi runt på femmanhuset och jag hittade lite grejer. Lägger upp bilder på de sen. Sedan drog vi till en resturang som heter Bamboo. Den var jättebra, rekomenderar verkligen den. Där kunde man välja mellan kinesisk mat och mongolisk mat. Vi beställde deras mongoliska buffe. Då fick man ställa sig i kö till maten och lägga på vad man ville på tallriken. Det var rå mat, det fanns många olika grönsaker, köttsorter och såser. Sedan gav man maten till kockarna och så stekte de maten medan man kollade på. Maten var dessutom jättegod. Det enda minuset var att det var så fruktansvärt mycket folk och jättelång kö till buffen, men man kan väl inte vänta sig annat på en lördagskväll. Efter det blev det bio. Mammut, jag gillade den. Den var väldigt känslosam och i vissa stunder sorgsen. Den är värd att se. När bion var slut drog vi oss dit vi skulle sova. Det var ett rum inrett som ett hotellrum i källaren på ett lägenhetshus. Det var jättemysigt där. Sen idag blev det tåget hem och dessutom har jag och J varit tillsammans i två år idag.

Hade ni en bra helg? :)

Ovido - Quiz & Flashcards