Alla inlägg den 2 januari 2009

Av Alexandra - 2 januari 2009 22:20

Jag kom ju på att jag har nyårslöften, men jag råkade bryta ett av dem igår. Hade helt glömt av dem, så jag börjar med mina nyårslöften idag istället.


  • Inte äta godis överhuvudtaget (Försöka med det ett tag iallafall, sen får det väl bli bara äta lördagsgods :)
  • Inte dricka kolsyrad eller sockrad dricka (Det var det löftet jag råkade bryta och dricka ett glas cola)
  • Inte röka alls (Jag feströker mest eller röker någon gång i veckan, men det ska jag också sluta med)
  • Ut och springa minst tre dagar i veckan
  • Vara hos min pappa mer (Har varit jättedålig på det. Nu har jag mer tid över, när J inte tar upp den)
  • umgås mer med min syster och mina kompisar (Har ju som sagt mer tid till det med)

Nu får jag se också hur länge löftena håller, haha, får försöka så länge som möjligt, kämpa på alltså! haha, vissa lättare än andra.

Sov gott!

Av Alexandra - 2 januari 2009 21:54

Nu har jag inte skrivit i bloggen på några dagar, har haft mycket att tänka på och mycket att göra. Nyårsafton blev väl inte så jättelyckad, jag var med min syster och hennes kompis på en fest med J och hans kompisar. Det var roligt att fira nyår med min syster, första gången vi firar nyår ihop. Men jag bråkade även med J på kvällen och lite efter tolvslaget stack vi hem från festen. Igår kände jag att det var droppen. J sviker mig hela tiden och jag kände att jag inte orkade mer. Ska man verkligen behöva ta skit hela tiden? Igår tog det iallfall slut mellan mig och J, ett två år långt förhållande. Jag var inte så ledsen igår, det kom idag istället. Trodde inte att det skulle bli så jobbigt att göra slut. Låg i sängen förut och grät och grät och de tog tydligen på mina krafter, så jag somnade och sov i ca fyra timmar, vaknade vid niotiden. Men det blir väl bättre förhoppningsvis. Har även varit i skolan idag, så tråkigt. hade ett seminarium som kändes så onödigt, men det är ju obligatoriskt, så kunde ju inte strunta i det heller. Har mest int kunnat sluta tänka på J idag. Det är mitt inte så roliga liv just nu, men jag är glad att det finns folk som vill ställa upp för mig  när det är jobbigt. Imorn ska jag och några kompisar ut och äta, det ska bli mysigt.  Jag ska försöka bli bättre på att skriva i bloggen nu, hör av mig imorn.

Ha en bra helg!

Ovido - Quiz & Flashcards