Alla inlägg den 3 januari 2009

Av Alexandra - 3 januari 2009 20:18

Igår när jag skrev upp mina nyårslöften glömde jag att ta med en sak.


  • Jag ska sluta klämma på mina armar, aldrig mer. (jag klämmer plitor på armar och ben, klämmer allt jag hittar, minsta lilla grej som går att klämma. Har mer blivit som ett beroende, har en massa ärr på armar och ben, efter att jag hållt på i två och ett halvt år. Men nu är det slut med det. Ska försöka iallafall, även om det inte gått så bra när jag försökt sluta förr.)
Av Alexandra - 3 januari 2009 20:08

Idag har jag pluggat, pluggat och pluggat. Vaknade tolv och satt och kämpade fram till fyra, då åkte jag och tre kompisar till Butlers och åt jättestora hamburgare, med massa pommes frites. Jag orkade bara halva hamburgaren och hälften av pommes fritsen. Amerikansk hamburgare hette den, med en tjock hamburgare i mitten, bacon, majjonäs, salsasås, ost m.m Mycket fett, haha :) Den var riktigt god iallafall. Efter det åkte vi till mc donalds och köpte varsin big mac plusmeny. Haha, det hade vart nåt. Ne, de andra köpte glass och jag köpte två äpplepåsar, gott :) Sedan har jag suttis och pluggat några timmar till sen jag kommit hem, men nu kände jag att jag inte orkade mer, så skickade nyss in arbetet. Känner mig fortfarande nere och tänker mycket på J, jobbigt att inte riktigt vara sig själv. Jag skrev iallafall ett brev till J igår som jag skickade till honom förut. I brevet berättade jag hur jag kände och allt som hade blivit fel i förhållandet. Jag hoppas han tar åt sig det och försöker bättra sig nu. Han sa iallafall att han skulle läsa brevet många gånger, det är ju iallafall något!

Av Alexandra - 3 januari 2009 00:28

Jag pratade med J i telefon förut och båda mår jättedåligt över det som hänt. Vi bestämmde att vi ska träffas nästa helg och gå på bio, J ville bada innan också, men får väl se hur det blir med det, haha. Men det känns bättre nu iallafall. Vi ska försöka igen efter vi varit på bio nästa helg. Vi tar  uppehåll i en vecka, inte speciellt länge, men det är det längsta vi har varit från varandra sen vi blev tillsammans för två år sedan. Känns jobbigt redan nu, som att man blivit beroende av honom. Han ska iallafall tänka igenom allt han gör som gör mig ledsen och besviken och jag hoppas att allt blir mycket bättre, som förr. Nog prat om det, jag sov middag förut i fyra timmar och vaknade nio, så jag kommer inte kunna sova på några timmar nu. Men får ta tillfället i akt och plugga om jag orkar göra det så länge det vill säga. Nu får jag slita mig härifrån.

Sov så gott!

Ovido - Quiz & Flashcards