Alla inlägg den 15 december 2008

Av Alexandra - 15 december 2008 16:01

Såhär såg daimtårtan ut, den ser inte specciellt rolig ut, men de kan man ju pynta på själv om man vill!

Av Alexandra - 15 december 2008 15:38

Jag bakade en tårta igår, som jag skrev upp receptet på i bloggen, men som jag sen råkade ta bort, klantig som jag är. Jag lägger upp receptet här en gång till så att du kan ta del av det om du vill. Daimtårtan är verkligen jättlätt att göra, och dessutom billig och jättegod. Den blir som en glasstårta, med daimbitar i ungefär. Man måste bara tänka på att göra tårtan dagen innan den ska ätas, eftersom den måste stå i frysen länge (över natten är lagom tid) Det man behöver är två milda vaniljvisp och två daim dubbelbitar och en form. Vispa vaniljvisp tills den blir fluffig, krossa daimen (Jag lade daimen i en fryspåse och slog på den med en träslev) Sedan blandar du ihop vaniljvispen och daimen i formen och lägger den i frysen över natten. Klart!

Ha det bra!

Av Alexandra - 15 december 2008 10:41

Jag vaknade för 45 minuter sen, hade tänkt gå upp tidigare, runt nio, halv tio. Men det är svårt att gå upp tidigt när man är ledig och inte måste. Fast nu hade jag tvätid kl. 10 så jag var tvungen att gå upp. Men jag känner mig inte riktigt vaken än, verkligen slö.  Får hoppas att jag blir piggare snart, har mycket att göra idag.

Idag ser schemat ut såhär:

  • Tvätta mellan 10 och 14
  • Ut och springa ca 5 km
  • Handla till kalaset imorgon
  • Börja med tårtan till imorgon (Har hittat ett recept på en jättesöt tårta, som är så typisk mig, haha)
  • Städa på rummet
  • Plugga
  • Kalas ikväll kl 6 (jag fyller år imorgon)

 Ha det bra!


Av Alexandra - 15 december 2008 00:28

Jag skrev ett ganska långt inlägg nyss, men klantig som jag är, råkade jag ta bort det. Det var ett recept på en tårta jag bakade förut, men jag lägger ut receptet imorgon istället, jag är för trött nu, har tänkt gå och lägga mig snart. Jaja. Vi hörs imorgon.

God natt!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards